27 de maig del 2017

Fonts de Can Lloses i Sant Iscle (Cerdanyola del Vallès-Vallès Occidental)

Les fonts de Can Lloses i de Sant Iscle estan situades molt a prop de la llera del torrent que dona nom a aquesta última. El torrent de Sant Iscle neix sota el paratge de Collserola conegut com el Forat del Vent i corre, en direcció sud-nord, fins que desemboca a la Riera de Sant Cugat, a l’alçada del barri de Canaletes de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental).
Es pot iniciar l’itinerari al començament del Passeig d’Horta, en el punt on hi ha una caseta d’informació del Parc Natural de Collserola (només oberta els diumenges). Pel marge esquerra de la riera de Sant Cugat cal deixar endarrere una àrea d’esbarjo coneguda com Parc de la Riera i continuar fins a l’última de les passeres que permet creuar el curs d’aigua.

Passera sobre la riera de Sant Cugat

Camps llaurats i el barri de Canaletes

Un ampli camí permet rodejar els vessants oest i nord de la serra de Na Joana fins a una bifurcació que cal seguir per l’esquerra en suau pujada. Poc abans de començar la baixada cap al torrent de Sant Iscle per l’esquerra surt un camí, menys transitat, que penetra en un magnífic bosc i que a mesura que s’avança es va convertint en un corriol que finalment acaba en una pista a pocs metres del trencall que indica com arribar a Can Catà

Can Catà

Can Catà es una antiga i gran masia inclosa en el inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. La casa, del segle XVI, esta rodejada d’un ampli jardí d’estil neoclàssic dissenyat al segle XX. Actualment alberga la Reserva Natural de Can Catà, que obra al públic de tant en tant

Seguint la pista es pot veure una tanca i un rètol que assenyalen la situació de l’ermita de Sant Iscle de les Feixes. El temple no es veu des de la pista

Poc més amunt s’arriba a Can Fermí. Cal passar pel seu davant i arribar fins a l’era. Un corriol va remuntant el torrent de Sant Iscle pel seu marge dret. Per un sender que baixa quasi a la llera s’accedeix a la font de Can Lloses

La font, recuperada al 2009, compta amb uns bancs ubicats en la mateixa paret de pedra tallada que l’envolta. L’aigua, quan raja, brolla per un tub de ferro situat prop de terra.
Aquesta font es troba enmig d’una amplia esplanada ombrada

Per la dreta i després de curta pujada, es recupera la pista. Cal continuar fins a l’entrada de Can Lloses, on, uns metres abans, cal abocar-se al torrent que ara esta a l’esquerra, per observar una paret de pedra situada al tàlveg. És un dipòsit que recull les aigües del torrent. A la base d’aquest hi ha un conducte pel qual surt l’aigua. L’entorn esta molt malmès i ple de vegetació

Santa Maria de les Feixes
La tornada es fa seguint la pista més ample fins al punt d’inici